Lidl یک شرکت مستقر در Neckarsulm در بادن-وورتمبرگ است. در حال حاضر ( سال 2020 ) لیدل بیش از 11000 شعبه در 29 کشور جهان فعالیت می کند و از نظر تعداد شعب بزرگترین گروه در جهان است. در سال 1930 ، بازرگان Heilbronn ، Josef Schwarz (1973-1983) به Lidl & Co. Südfrruithandlung به عنوان شریک عمومی به همدیگر پیوستند. این شرکت به Lidl & Schwarz KG تغییر نام داد و به سرعت به فروشگاه عمده فروشی مواد غذایی برای منطقه Heilbronn-Franken گسترش یافت.پس از اینکه لیدل و شوارتز به طور کامل در جنگ جهانی دوم در سال 1944 نابود شد ، فروشگاه عمده فروشی مواد غذایی طی ده سال دوباره ساخته شد. در سال 1954 یک دفتر مرکزی جدید در هیلبرون تأسیس شد. در سال 1968 لیدل و شوارتز اولین سوپر مارکت را با نام "Handelshof" در شهرک سوابین Backnang افتتاح کرد ، فروشگاه های Handelshof در سال 1984 به سوپرمارکت های Kaufland تغییر نام دادند.دیتر شوارتز ، تنها پسر یوزف شوارتز ، کارآموزی تجاری خود را در عمده فروش مواد غذایی Lidl & Schwarz KG در هیلبرون از 1958 تا 1960 به پایان رساند. در آن زمان ، پدرش یوزف شوارتز تنها مدیر عامل Lidl & Schwarz KG بود. در سال 1962 دیتر شوارتز به عنوان امضا كننده مجاز و در 1963 شخصاً شریک Lidl & Schwarz KG در Heilbronn شد. در سال 1972 دفتر مرکزی شرکت جدید در Neckarsulm افتتاح شد.در سال 2007 لیدل به ابتکار عمل برای سازگاری اجتماعی تجارت (BSCI) پیوست. اعضای BSCI متعهد شده اند كه یک آیین نامه رفتار را برای تنظیم شرایط کار در زنجیره های تولیدی خود تنظیم کنند. با این حال ، مطابق کمپین لباس های تمیز (CCC) ، کد رفتار به طور دائم در تهیه کنندگان نقض می شود. اگرچه به کارگران نساجی در بنگلادش فقط 17 یورو در ماه پرداخت می شود (معادل 10 سنت یورو در هر ساعت دستمزد) ، Lidl مارک خاص خود را دارد که لیورجی تولید شده در این کارخانه های پارچه بنگالی است ، همانطور که در یک گزارش تلویزیونی توسط SWR در سایت ثبت شده است.لیدل یکی از مشترکین توافق نامه بین المللی حفاظت از آتش و ساختمان در بنگلادش است. علاوه بر تعهد Lidl موجود ، این شرکت تجارت با شرکت های بی شماری ، اتحادیه های اتحادیه های کارگری بین المللی و سازمان های غیردولتی برای اجرای بلند مدت ، کنترل و بهبود اقدامات آتش سوزی ، ساختمان سازی و حفاظت از سلامت در کارخانه های نساجی در بنگلادش همکاری می کند.در سال 2012 لیدل با کمک مشتریان از انجمن سرطان آلمان حمایت کرد. Krebshilfe در هفته های قبل از کریسمس به عنوان کمکهای مالی ، از فروش یک مارک با کیفیت فصلی ، یک سنت دریافت کرد. این کمپین در مجموع 400000 یورو ، از جمله کمک مالی شرکت ، جمع آوری کرد.دستگاه سپرده در فروشگاه Lidl با "دکمه اهدای"علاوه بر این ، لیدل تمام دستگاه های سپرده گذاری را در آلمان مجهز به دکمه "اهدا" داشت. با این کار می توان بلافاصله ارزش سپرده را به هیئت مدیره انجمن اهدا کرد.لیدل یکی از بزرگترین تبلیغ کنندگان در آلمان است (بودجه سال 2005 طبق گفته نیلسن 397 میلیون یورو). این شرکت علاوه بر اشکال کلاسیک تبلیغاتی مانند روزنامه ها و روزنامه ها ، به اینترنت نیز متکی است. تا اکتبر 2008 ، تلویزیون فقط برای تبلیغات کارآموزان و در سال 2007 با همکاری ارائه دهنده پیش پرداخت Fonic استفاده می شد.از اکتبر سال 2008 ، محصولات با نام تجاری خود تحت شعار تبلیغاتی Lidl "Lidl ارزش آن را دارد" در تبلیغات تلویزیونی نیز تبلیغ می شود. لیدل از فوریه 2015 یک استراتژی تبلیغاتی جدید را دنبال کرده است ، که بر این اساس دیگر تمرکز روی قیمت پایین نیست بلکه روی کیفیت محصولات است. این شرکت همراه با تقویت بصری شعب ، می خواهد ادراک خالص را در بخش تخفیف بگذارد. با توجه به افزایش متعاقب آن در لیست برندهای رقبا ، Aldi Süd و Aldi Nord ، این مرحله می تواند موفقیت آمیز توصیف شود.